Sunday, February 17, 2008

Zaman Gelap Samy Vellu




Mengikut laporan akhbar, ada 3 peristiwa yang menyaksikan bagaimana Samy Vellu telah di halang dan dikasari oleh orang ramai . Peristiwa pertama berlaku di Seaport, Petaling Jaya apabila beliau dan Khir Toyo telah dimaki hamun dan dihalang apabila merasmikan tapak sebuah sekolah Tamil. Khabarnya yang menjadi kemarahan masyarakat India disitu ialah mereka dijanjikan tapak seluas 7 ekar untuk membuat sebuah sekolah tamil tetapi hanya diberikan 1 ekar sahaja. Selebihnya diberitakan telah diberikan kepada kroni Khir. Itu yang menjadi kemarahan penduduk disitu.

Peristiwa ke 2 berlaku di Sungai Siput, kawasan beliau sendiri apabila beliau telah dimaki hamun dan dihalang secara kasar oleh orang ramai. Apabila ada campurtangan polis, barulah beliau dbenarkan beredar.

Begitu juga peristiwa ke 3, berlaku di Butterworth apabila beliau sekali lagi dihalang dan di maki oleh orang ramai ekoran peristiwa penangkapan ramai penyokong HINDRAF di Kuala Lumpur pada sabtu lalu.

Inikah petanda zaman gelap Samy akan berlaku? Nampaknya Samy Vellu tak lena tidur.

Langit tak selalu cerah Mr Samy.

Dikhabarkan juga, Samy ada menghantar anak beliau bagi memohon bantuan mantan Timbalan Presiden MIC Dato' S.Subaramaniam. Betul ke? Sebagai balasan, Dato' Subra meminta untuk menjadi Menteri Penuh. Ada betoi ka Samy?

No comments: