Tuesday, June 26, 2007

Azmin dakwa Ezam jumpa Pak Lah kerana politik bukan Gerak


Dipetik dari DetikDaily

KUALA LUMPUR 26 Jun – Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali menyifatkan tindakan bekas Ketua Angkatan Muda PKR, Mohamad Ezam Mohd. Nor keluar parti sebagai tidak mengejutkan.

Beliau sebaliknya mendakwa telah menghidu tindak-tanduk dan perancangan Mohamad Ezam itu sejak empat tahun lalu.

Malah katanya, berdasarkan maklumat, tindakan itu diambil tidak lebih daripada percaturan politik semata-mata.

Justeru katanya, tindakan tersebut tidak akan melemahkan PKR yang diwujudkan bukan atas kekuatan individu tetapi kekuatan rakyat yang mahukan perubahan.

“Ia bukan perkara mengejutkan dan baru bagi saya yang cukup rapat dengan beliau,” katanya ketika dihubungi di Jakarta hari ini.

Beliau diminta mengulas keputusan Mohamad Ezam keluar PKR yang antara lain disebabkan dakwaan parti pembangkang itu kini dikuasai oleh golongan elit.

Mengulas dakwaan tersebut, Azmin berkata, Mohamad Ezam tidak boleh membuat kenyataan umum secara tidak bertanggungjawab untuk dijadikan alasan beliau keluar parti.

Ini kerana, katanya, dakwaan tersebut sukar dipercayai oleh mereka yang waras memandangkan Mohamad Ezam pernah mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang sebelum itu pernah ‘diserangnya’.

“Tiada siapa boleh percaya pertemuan beliau dengan Perdana Menteri itu tertumpu kepada agenda Gerakan Demokrasi dan Anti Korupsi (GERAK), melainkan ada agenda politik.

No comments: