Wednesday, January 23, 2008

Selangor "Panas" buat BN

Di Selangor, isu Ahli Parlimen Ampang Jaya dan Ahli Parlimen Gombak masih belum dapat diselesaikan walaupun media massa arus perdana tidak 'memanaskannya'.

Tetapi isu sebenarnya yang sedang melanda Selangor ialah 'usaha memujuk' pengundi kaum India yang dikatakan tidak begitu berminat dengan MIC.

Tidak hairanlah kalau MT Umno terpaksa membincangkan dan bersetuju mendaftar kanak-kanak keturunan India yang tidak mempunyai surat beranak.

Keputusan MT Umno ini cukup mengejutkan dan memetik kenyataan yang dikeluarkan Ahli MT yang juga Menteri Besar Selangor, Dato' Seri Dr. Mohamad Khir Toyo, seolah-olah bermacam-macam lagi masalah kaum India akan ditangani oleh Umno.

Khabarnya, banyak lagi tuntutan kaum India akan diselesaikan demi mencari sokongan dari kaum India dan jika pengundi India buat perangai, khabarnya Selangorlah negeri yang paling terkesan.

Satu sumber memberitahu, pemimpin-pemimpin Umno di Selangor lebih sibuk melayan karenah penundi India yang dikatakan menjadi penentu kemenangan BN di negeri itu.

No comments: